piątek, 13 marca 2015

Frittaty z bokułem

Czy ktoś ma dobry pomysł na piątkową, bezmięsną kolację?
Ja mam na myśli pyszne frittaty z brokułem ;) Jest tylko jeden warunek, trzeba je zjeść na ciepło ;)
Mniam, mniam...


Frittaty z brokułem

 


Składniki:
  • 1/2 brokułu
  • 5 jajek
  • 3 plasterki żółtego sera
  • sól 
  • pieprz
  • olej do foremek

Przygotowanie:

Brokuła myjemy i kroimy na bardzo małe różyczki. Wrzucamy je do gotującej się posolonej wody i blanszujemy przez 3 minuty. Odcedzamy je na sicie i przelewamy zimną wodą. Brokuł już jest gotowy :) Ja dawałam do garnka mrożony brokuł i super smakuje.
Jajka wbijamy do miski, mocno je roztrzepujemy widelcem i doprawiamy solą i pieprzem. 
Formy na muffinki smarujemy olejem. Na dnie układamy różyczki brokuła i zalewamy to masą jajeczną.
Formy wypełniamy do około 2/3 wysokości i delikatnie posypujemy serem żółtym.
Całość pieczemy w 190 stopniach około 15 minut.
Porcja wystarcza na 6 muffinek.
Pyszności;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz