poniedziałek, 16 marca 2015

Ciasto marmurkowe

Najpyszniejsze ciasta to te najprostsze :)
Uwielbiam ciasto marmurkowe, ale zawsze jadłam je gdzieś, u kogoś ;) a teraz to ja mogłam częstować moim ulubionym ciastem. Rozpływało się w ustach ;) 
Zakupiłam niedawno piękną, nową foremkę na keks z odpinanym rantem. Teraz moje keksy będą same wyskakiwały z foremki prosto na talerzyk...
... a na talerzyku już czekał Kłapouchy ;)


Ciasto marmurkowe



Składniki:
  • 200 g masła
  • 160 g cukru
  • 4 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka olejku rumowego
  • 4 jajka
  • 250 g mąki tortowej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 4 łyżki mleka
  • 3 łyżki kakao
Przygotowanie:

W misce ucieramy 150 g masła z cukrem, cukrem waniliowym, olejkiem rumowym i szczyptą soli. 
Ucieramy, aż masa będzie puszysta - czyli chwilkę ;)
Do masy wbijamy po jednym całym jajku, cały czas ucierając. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i przesiewamy do masy jajecznej. Cały czas ucieramy, aż masa będzie puszysta. Dodajemy 2 łyżki mleka i mieszamy całość łyżką. Puszyste ciasto dzielimy na dwie części. 
Do jednej porcji dodajemy 3 łyżki kakao, 10 dag cukru i 2 łyżki mleka. Wszystkie składniki trzeba dokładnie wymieszać. 
Keksówkę wyścielamy papierem do pieczenia. Jasne ciasto trzeba przełożyć do keksówki, a na wierzch wykładamy ciemną masę. Ciasto mieszamy widelcem tak, by powstał marmurkowy wzór. 
Ciasto pieczemy 60 minut, w temperaturze 180 stopni. Zanim zjemy trzeba dobrze wystudzić upieczone dzieło ;)
Pycha!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz